Tuesday, April 5, 2011

Yang pergi tetap pergi

hari ahad, jam 13.08, Mak angkat, (sometime call her mama) telefon dari Hospital... katenye abah kat wad ICU...tenat... aku dah menggelabah puyuh... just cakap kat mak, insha allah semua akan ok... dengar la mak macam menangis... kesiannye mak :(

tanye kat kak murni agak2 kalau mintak cuti, bleh dapat tak? sbb ni lebih pada family angkat... dia soh try ...

then 30 minit kemudian, mak sms kate abah dah meninggal... terhenti semua pergerakan, ati terus berkecamuk... esok keje, abah meninggal :(

call haji, tak angkat... call cik kamil, dia suruh cuti la 2-3 hari...then dengan segera aku call abah kat kluang... cakap benda ni... dia soh amik bas ke kluang n then dari sane kami gerak ke Perak...

erm... aku sms kat syukri, kalau lambat sangat, biar la kebumikan dulu...
rupenye dia pun tak sempat tgk...
dalam kol 1.am, kami sampai...

abah n adik tido umah akak, aku tido umah arwah abah angkat bersama yang lain... sedih la tgk adik angkat aku umur 13 sampai la 2 thn...

untuk makluman, ayah angkat aku berusia 38 tahun semasa dia meninggal dan umur mak angkat 34 tahun... (sebaya dengan adik - panggilan untuk akak aku)

punca kematian? huh...doktor tak tau sakit ape...

misteri? yeap... sebenarnye malas la nak citer pasal benda ni... sebab kadang-kadang orang percaya kadang orang perlekeh... lagipun sbb family aku dah memang biasa kene benda macam ni...

dan kes abah angkat aku ni ialah hasad dengki adik beradik sendiri :(
dan aku memang terasa rapat sangat dengan keluarga ni sebab abah angkat ni seorang yang sangat peramah... semua orang suka dengan dia sebab dia ni memang ringan mulut... kalau ade dia, mmg meriah la tempat tu...

dan seperti yang kita sedia maklum, orang baik memang cepat je Allah akan panggil berjumpa denganNya...

semoga Allah merahmati Mohammad Daud...
ayah angkat saya...
yang saya kenal pada tahun 2006
yang membantu saya ketika saya sedang melaksanakan latihan perguruan

Allahyarham :)

No comments:

Post a Comment