Friday, April 1, 2011

semoga minggu itu pergi bersama kedukaan :)

erm... bestnye brcuti... ade sesape yang tak setuju?
selepas melalui hari-hari yang menyakitkan hati sepanjang minggu lepas,
tibalah hari Sabtu... untuk bercuti...

sepanjang minggu lepas, beberapa kes yang menyakitkan datang...
yah... kadang-kadang kita tak sedar tindakan kita akan membuatkan orang sakit hati, terasa...
dan kita tak tau tindakan kita tu kurang ajar

tapi bila kita berada dalam situasi sukar, kita kadangkala bertindak di luar sedar...
mungkin nada suara dan mimik muka kita menyebabkan orang fikir kita ni sombong, kurang ajar dan sebagainya...

dan disebabkan sekali kesilapan yang berlaku itu, kita terus di cop...
sedangkan selama ni kita menjaga hati orang, kita sendiri makan hati,
tapi kita tetap menjaga hati mereka...

itulah kadang-kala sikap kita sebagai manusia...
kita tak terlepas dari kesilapan
tapi dalam masa yang sama kita perlukan pembelaan

tapi siapalah saya...
sekadar orang biasa :)

dan itulah yang menyebabkan saya tak mahu bertindak keterlaluan
saya mengaku kesilapan saya dan saya minta maaf...

dan biarlah apa yang akan terjadi kemudian hari
saya akan tetap berdiri dan menjalankan tugas saya

kita tak mahu bermusuh, tapi bila ditentukan itu yang terjadi
kita berusaha untuk menjernihkannya...
dan Allah jua yang menentukan apa yang berlaku hari esok...

saya bukan manusia sempurna
anda tidak sempurna
semua orang tidak sempurna
kita bukan maksum
kita akan melakukan kesilapan dan kesilapan itu mengajar kita untuk bersedia
menghadapi manusia yang pelbagai

rambut sama hitam
hati manusia lain-lain...

No comments:

Post a Comment