Saturday, April 30, 2011

Happy Birthday To Me

seperti tulisan-tulisan April sebelum ni, ianya memberikan satu tamparan dan igauan ngeri dalam hidup aku :) ntah la... dah nasib badan

pada 27 April 2011, aku sambut birthday aku yang ke 27... dah tua dah...
soalan cepumas yang akan hadir pada usia-usia ni ialah... T_T bile nak tawen... aiyarkkk... tolon tolon... mati la den...

aku jarang sambut birthday... ade la sesekali tu... tapi bukan la macam orang lain... siap ada majlis... kawan-kawan gigih buatkan cupcake bagai... comel la... ade pun sambut dulu masa tadika... tu pon dia sekaliguskan semua yang ada dalam bulan April...hahaha

cerita masa sambut birthday
alkisahnye, ade yang tau aku frust menonggeng pertengahan April... tapinya aku still lagi mengharap pada malam tersebut, dia akan call untuk wish birthday...

tapi sayang... ade lak orang lain call dari kol 11.55 sampai 12.15...
dan dialah orang pertama yang wish... tapi aku tak la dapat nak citer banyak, terpaksa mintak stop, pehtu meleleh-leleh la air mata seorang makhluk gembeng ni...

dan dalam lebih kurang beberapa minit lepas tamat sesi Azean Irdawaty, mata pon da rela nak tido bengkak-bengkak tu, tibe-tibe phone berbunyi...

telefon berbunyi ring ring... ku angkat ku tanya siapa... telefon berbunyi ring ring ring... ku dengar ku dengar suara...


motip nyanyi lagu mase darjah 1... T_T

selepas dari tu bile tengok nama, hati sebak... call pun dia...
tapi sayang bile aku start je bukak mulut, mula la datang syahdu...
tah ape dia cakap aku pon tak baper jelas...
cume yg pasti dia kata dia tido, n terbangun... bile try call takleh... mesti la tak bleh ye kawan-kawan... ade orang da amik laluan awal...

oh la la... dia wish birthday dan bla-bla... dan selamat tido

dan aku rasa, lepas dari tu, dia reply 2 sms aku
dan kemudiannya, bermulalah episod baru dalam idup aku... :)
dan aku kene terima kenyataan, dia bukan untuk aku :) sedih? mmg la...
kene terima jugak, sebab aku tau, kalau aku nak rebut semula, aku takkan berjaya... :) biarlah dia dengan hidup dia bersama orang baru...


ni ialah hadiah yang aku dapat


ni dengan kotak bekas Teddy Bear ^^


dan dalam pada tu ade sorang kawan dah awal2 lagi bagi hadiah...
Pierre Cardin (Wallet n Belt)
time kaseh ye encik houdini ... nak nangis mase dapat tu...huhu...

n then ade satu lagi yang membuatkan aku sangat-sangat terharu...
2 Crystal Girls 2010... u all mmg superb... saya sangat terharu ngan kamu semua...

tapi sayang macam tahun lepas, time tu kamera takde nak merakamkan gambar kek...

Last year chocolate cake dari secret recipe + tie...
dis year Chocolate cake jugak dari Golden Oven + Teddy Bear yang sangat best dipeluk...

nak nangis ok... dan bile kene bagi ucapan, sebenarnye air mata nak gugur lagi, tapi cepat-cepat cover... :P

girls, i harap u all semua dapat A semua dalam PMR n then i wajibkan u all dapat A dalam subjek yang i penah ajar... oh god...

juga kepada Nazrel n Zafri... thanks untuk serombong ngan air twister... :P

dan terima kasih juga pada semua mereka yang wish saya kat wall FB either AMMAN KASMIN or ABDUL RAHMAN KASMIN... thanks sebab ingat atau wish birthay saya... :)

juga yang wish sambil nyanyi kat dalam bilik guru
yang nyanyikan dalam kelas...
dan juga mereka yang wish by handphone
dan semua pelajar yang wish birthday meskipun ketika sukantara berlangsung...

untuk setiap kesedihan yang aku lalui dari awal bulan sampai ke saat tersebut, air mata yang gugur pada hari tersebut amat bermakna sebab dalam ramai yang meminggirkan diri aku,
masih lagi ada insan yang ingat kat aku...

saya sayang kamu semua...

itu saja catatan hari lahir 2011 yang memberi seribu erti pada aku...
untuk belajar menilai mereka yang ada bersama saya...

catatan: masa umur saya 13 tahun, saya menyambut hari lahir saya dengan sebungkus makanan ringan dan juga air kotak satu... ianya saya share ngan kawan saya yang kebetulan belum tidur masa tu... dan mereka makan tanpa tahu bahawa hari tu adalah birthday saya... :)

1 comment:

  1. Kebanyakan org ada pengalaman camnie.. smuanya terpulang berani nak cite ke tak.. i'm glad u do. :)

    ReplyDelete