Sunday, February 20, 2011

Nadwah la sangat...(cerita dalam kem Nadwah) :P

hampeh tol...
Nadwah la sangat... beriya-iya...
kan senang bitau soh sokong gomen...jgn risau... sila kenali aku sebelum judge aku sama cam ostad lain tu ok... peace

dan sesungguhnye aku mmg sakit ati...

dalam masa kem ni, terjumpe la kawan2 ostad len yang salu sangat jumpe kat meeting, or program pendidikan islam yang lain.

salah sorang ustaz ni bitau, agaknye mmg kita selalu dijumpakan supaya aku bleh nasihat kau... eh... nasihat apakah... ini adalah sewiyus... T_T

rupenye pasal kawen... cit... ingatkan kenapa...

dia kata, kawen la man... bile ko kawen, baru ko tau ape nikmatnye...
aku pon dalam nada bergurau menjawab... mmg la best... (maksudnye malam ade orang teman).

jawapan dia:
mmg la... tu satu hal... dia kata, ada perkara yang lagi best...
katenye lagi, kalaulah dia tau nikmatnye perkahwinan ni, dia akan menabung dari tadika dan bile umur 21 terus kawen... (wah... magis tu)

so, aku pon dgn malas2 tanye dia... amenda tu? (dalam ati, emas sebungkal? duit bank tetibe 4 jota?) sila maklom... saya adalah materialistik $_$ ----- convert to RM = (RM_RM)

sekali jawapannye ialah...
mane tak best man... bangun pagi dah ade orang gosokkan baju, lepas tu ade orang buatkan air, sarapan dah siap, baju tak yah basuh....

YA AMPUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.... OSTADDDDDD...!!!!!!

aku ingatkan ape la...
kan aku dah kate... berapa ramai yang menyedari konsep perkahwinan sebenar macam dalam topic yang aku post sebelum ni bertajuk carik la satu...

dan yang aku kelakar, siap leh nasihat aku soh kawen dan sebabnye tu...

speechless sangat2...

sampai sudah, aku macam susah sangat nak pandang muka dia... sakit ati, geram... tapi kan
walaupun dia ade kate macam tu, aku tgk, penampilan dia still lagi serabai... macam tambah teruk... lagi kemas b4 dia kawen...hahaha

dan aku tgk ade ostad yang dah kawen lagi lama dari dia, n mmg lagi kemas dan menarik dari dia... dan aku yakin ustaz ni bukan pemalas sebab...

ade sekali benang/habuk dia nampak atas baju dia, n dia buang dengan cepat... gaya dia bersihkan tu mmg nampak menarik untuk kita judge dia cemane...hahaha
dan bau dia pon, ermmm... bau la perfume dia tu...

tak la haring...

oh... dan ade sorang lagi lelaki yang aku nampak mmg macam tak pernah membuat keje umah... y? sampai2 aku tgk dia tgh iron baju... pehtu aku cakap la... jap g nak pinjam leh... dia kata ok... aku tunggu2 la jugak... sekali kau... lame gile vavvy lah...

sampai dah dekat masa taklimat, dia tak siap lagi... dan aku pon tanpa berlengah, terus sarung baju tanpa bergosok... ala, orang len pon sama gak... dan yang syoknye, dia kate baju baru, susah cket nak iron....

kalau tekan iron kat baju tu macam nyah tepuk bantal, mmg la baju tu tak ilang kedut... adei la adei la... pengsan den...

begitulah ye pembaca sekalian...
bukan nak dabik dada... sbb aku tak kawen lagi... aku taktau realiti sebenar perkahwinan...
tapi bile aku disogokkan ngan realiti orang keliling aku yg kawen ni... aku takut...
aku takut nnti aku jadik macam tu gak... haru kan...

tapi salute same hasben yang tolong jaga bebeh dia n lagi pro dari hasben dia... cara beliyaw ni mengurangkan cket stigma buruk pasal suami hampeh yg ujud...

ostad ok... hahahahahaha

4 comments:

  1. hahaha.. klakar cter ko =) kawen ble dah btol2 bersedia.. org laki kawen lmbt sket xpe kot.. tp mmg ade, ble dah kawen sume t/jwb isteri kne wat, huhu..
    at least ko dpt pengalaman/crita dr org.. kdg2 bende2 tu akan jd pengajaran utk kta kemudian ari nant (^_^)

    ReplyDelete
  2. Geram aih.. isteri buat keje, laki goyang kaki.

    ReplyDelete
  3. kawan uols tu... kawen dapat bini ke... kawen dapat ornag gaji???
    sib baik iols tak de kat situ
    kalo tak... lepas kawan uols bagi nasihat kat uols... iola plak bagi nasihat kat dia... tapi nasihat iols campur ngan laharan sekali lahhh!~

    ReplyDelete
  4. mad: tu yg aku susah ati bab kawen2 ni... silap2 aku pon buat bnda sama

    anon: kan

    kaka milo: iols dalam ati time tu mmg nak melahar, tapi dah keliling ostad kan... so ignore aje ape dia cakap... biar la luncai ngan labu2 dia...

    ReplyDelete