Tuesday, February 22, 2011

Dan Bunga Berguguran

kita kecewa dan ...



bagaikan fajar menanti siang
bagaikan bunga yang berguguran
ku kegersangan di sini
meratap mimpi ngeri

ternoda dalam madah dan kata
terjebak di dalam sangkar setia
bahtera harapan karam di tengah lautan
terkapar diri dalam kelemasan

lalu terdampar aku di betingan asing
berpaut di pancang yang kering
tercungap dalam ku menghela
nafas yang panjang
gagahi jua demi satu kecintaan

tersungkur dalam diam senja berbalam
pelangi rindu terjunam dalam rawan
apakah ada cahya kan mendatangi
di aku dalam dalam penantian

tuhan...

ternoda dalam madah dan kata
terjebak di dalam sangkar setia
di sini aku pasrahkan kesudahan
aturan perjalanan hidup Tuhan

lalu terdampar aku di betingan asing
berpaut di pancang yang kering
tercungap dalam ku menghela
nafas yang panjang
gagahi jua demi satu kecintaan

tersungkur dalam diam senja berbalam
pelangi rindu terjunam dalam rawan
apakah ada cahaya kan mendatangi
di kala aku dalam dalam kerinduan

2 comments:

  1. wow! semenjak-duamenjak ni... syahdu jahhh uols neh!
    dalam hati ada taman ke nok??? :o

    ReplyDelete