Sunday, February 6, 2011

orang yang pelbagai ku temui

wah... gediknye la hai sampai 1 hari 2 post... tapi ade sesape kesah?
harap anda berkesahan ye...haha

dalam masa seminggu cuti ni, ade beberapa orang yang baru 1st time jumpe...

pertama,
seorang manusia yang agak rancak berborak di FB tapi bile jumpe mak aih... romantik gile... naseb la den ni lelaki... dia pon lelaki, so, takde la feeling2 melampau... napa kata romantik? bercakap macam tadok lidah... aku yang kecoh ni pon jadik cam speechless... miahaha... naseb la dia tak promote barang yg dia jual tu... hahaha...
tapi bagus la... dia jual produk kesihatan n then bile orang dengar dia bercakap, rasanya senang la nak laku...
gua ati keras beb... tadok cair sangat ngan pujukan salesman...hahaha

kedua,
seorang yang sangat la outspoken... kelakar gak ngan dia... bercerita tanpa henti dan sangat funny... abeh tenggelam segale kepoci aku... imagine, aku adalah seorang yang gigih berborak tanpa henti (kalau kenal aku la)... n bile berdepan ngan encik ni, sekali lagi aku cam... alamak, abeh idea ok... hahaha... ape pon, syok berborak... happening sangat... walaupun English dia terabur... seb bek la den paham... kalau tak paham tu, angguk jela... English aku pon ke laut dah,,,hahaha... cara dia ni mengingatkan aku zaman belajar kat UM dulu... aku jenis orang yang berbahasa teruk, maki hamun, carut tapi bukan dengan niat nak marah, hina orang tapi terbiasa... bila usia meningkat dewasa, bahasa i lebey sopan hoccay...

ketiga,
seorang doktor yang agak berumur... ni bukan temujanji sama doktor untuk tanya penyakit ok... untuk lepak ja... adei la... tak paham sangat apa yang dia ngomelkan... of coz la citer pasal tempat kije dia... meskipun dia bukan lagi keje kat hospital, tapi, hoh... den tak pahammmmmmm... cume bleh kata, buhsan la jugak kan... ala2 berborak ngan orang lebih tua... kene hormat lebih cket... ades... pengsan nak hadap...

anyway, dalam proses mengenali orang yang baru kita jumpa, biasanya aku adalah seorang yang pendiam, malu dan ala2 bersopan santun... (sila gelak) tapi kalau dah biasa, yeah, orang akan kenal sape aku... tak kesah la korang nak judge cemane pon... yang penting kita selesa berkawan ngan dorang... dengan orang yang atas neh?

eh... agak2 korang la kan, aku selesa ngan sape ek?hehehe

2 comments:

  1. hehe... kaka milo, iols pendiam ngan orang2 tertentu ja...
    kalo kene orang, dah macam bertih jagung okeh :P

    ReplyDelete