Monday, January 10, 2011

2 Crystal yang tersayang (2010)

tahun ni, bila start mengajar... ada sesuatu yang mencengkam jiwa raga...
aku bukan lagi guru tingkatan untuk pelajar-pelajar 2 Crystal yang dulu... tapi pelajar Tingkatan 1 Diamond. :(

mujur la masih mengajar pelajar Tingkatan 3 Crystal...

bila melangkah masuk 3 Crystal... rasa sebak
pertama...
tahun lepas, kesemua pelajar tingkatan 2 aku yang ajar... gelak ketawa dengan semua pelajar berusia 14 tahun...
tapi bila masuk 2011, hampir separuh dari mereka tidak lagi aku ajar...
rasa macam separuh nyawa hilang...

3 Crystal...
hampir separuh pelajar dari 2 Crystal dah bertukar kelas
aku bangga dengan anak-anak 2 Crystal yang membuktikan mereka boleh melangkau ke 3 Diamond... 3 Pearl

meskipun masih mengajar 3 Crystal, tapi bila lalu kat kelas 3 Diamond & 3 Pearl, rasa sebak melihat mereka ada di kelas-kelas lain... dengan suasana baru...

Deanna, Amira, Afriena, Fatihah, Syazwana, Farzana, Rozatul, Arif Hanif, Nazrel...

taktau kenapa rasa rindu sangat...
rindu nak marah dorang...hahaha...

kejamnya masa... terasa 2 Crystal dirampas kejam dari tangan...
aku rindu sangat dengan 2 Crystal 2010... :(

5 comments:

  1. dan iols rindu banget ngan ostad
    ekekekeke

    ReplyDelete
  2. samsiah: erk... masa rehat busy

    kaka milo: haip!!

    ReplyDelete
  3. terharu la seyh .rindu ustaz jugak .duduk dm tuh ,kena pisah dgn kawan kawan .da ta bole gelak gelak sgt .yg lain asik study je .dok 2 cl ,tadeh la sgt .
    *ustaz mention name kite !bangga !haha .
    ustaz tau ta ,rindu tw na kena mara dgn ustaz ,na kena ketuk tgn sb kuku pnjg ,na kena pukul sb ta lap tngkp .

    ReplyDelete
  4. deanna: hahah... takpe... bersabar ye... untuk dapat yang terbaik, kita perlu berkorban... kan kan

    ReplyDelete