Saturday, July 25, 2009

hati kecil yang mengecil

entah la ye. mungkin kerana kesalahan kita yang lepas, sebab perselisihan faham, sebab sedikit pergaduhan, kerana rasa kecil hati, kita menjauh hati.

ada satu masa, aku berbaik dengan *. bleh borak, kutuk mengutuk, ketawa, saling pekena. tapi sebab satu insiden kecik, aku menjauh untuk beberapa lama.
dalam hati meronta untuk menegur dan berbual mesra
hingga satu masa aku mengalah
dan aku cuba berbaik
aku tegur
cuba ketawa
bergurau

tapi apa yang aku dapat
jawapan yang sinis
macam tak pernah kenal

adakah aku takde perasaan?
atau aku yang terlalu menjauh hati

agaknye kalau terjumpa
mungkin dia tak akan pandang aku

boleh saja aku biar
atau ignore
tapi entah

bila aku ada di satu tempat, dia biasa akan ada
tapi aku seolah-olah dah tak wujud
dan akhirnya aku pergi jauh
cari tempat yang sesuai

bila dia tiada
aku di'iggy' orang lain

sakit sangat

biar orang tak tahu
biar orang tak mengerti

aku kembali dengan harapan
untuk bergembira seperti waktu dulu

but aku sedar ia seakan takkan kembali
kerana mungkin dia tak ada perasaan tu

aku merendahkan diri aku
biar orang memandang salah pada aku
biar orang anggap aku punca masalah
biar orang anggap aku tak matang

ini kisah yang aku hadapi
mungkin kau tak mengerti
hanya akan kau ketahui
apabila kau cuba berempati
tak perlu simpati
duduklah ditempat ini



alby enta kulli hayati

No comments:

Post a Comment