Thursday, May 19, 2011

saya bukanlah baik sangat pun...huhu

saya bukanlah seorang yang pemurah
dan itu yang saya kerap nyatakan pada anak murid saya
meskipun nama saya bermaksud Hamba Allah Yang Maha Pemurah
tapi saya kedekut

cumanya saya taknak orang-orang yang saya sayang kesusahan
dan saya akan cuba bantu sebaik mungkin

orang pertama baru nak memulakan semula kehidupan selepas mengalami kejatuhan dalam hidup dia. alhamdulillah dia tak patah semangat dan sanggup bermula semula dari bawah...
malam ni belanje dia makan lagi... kalo dah seharian cuma makan roti 2 keping, ape kejadahnye kan...

yang sorang ni tersepit secara tak sengaja... berlaku secara tak sengaja... kawan menghilang, dan ada hutang... tak banyak pun...

saya membantu sekadar termampu
saya tak kesah sangat pasal duit
bukan sebab saya kaya, saya pun kadang2 ada masa sempit
saya tak kaya, tak mampu nak bagi banyak

cuma saya harapkan
apabila saya dalam kesempitan,
saya akan diberi Allah jalan yang mudah untuk melepaskan diri dari kesempitan
saya bukanlah seorang yang baik
tapi saya sayang orang lain
dan saya tak nak tengok orang lain susah, sedih dan murung

No comments:

Post a Comment