Monday, October 11, 2010

kawen? tunang? calon? T_T

erm...

ade sorang kawan dah tunang
sorang lagi tengah tunggu nak kawen

:(

sedey... tak lame lagi makin menyusut kawan bujangan aku... huwaaaaaaaaa
tapi dah jodoh dorang kan

bile dah sampai tahap ni
aku rasa tersisih sangat

tak lama lagi diorang akan berkeluarga
aku? sorang lagi
entah sampai bila

kawin?
belum ada rasa nak kawen
calon pon takde

ade pakcik sorang tu (Madi... totop molot ko ye!!! amaran)
dok kate dia ade snap gambar orang Brunei... cantik, mengajar jugak
hello... Mahal okeh...

aduih la...
bukan cantik yang aku kejar... kalau cantik dah ada yang tawarkan diri

entah... sekali tu kita rasa sakit sebab dipermainkan
hanya kita je yang tau... orang lain?
takkan aku perlu ikut kehendak orang lain sedangkan aku sendiri tak nak

bila ada orang kata: ko tu dah 26... sunnah Nabi 25... memang dah patut sangat
masalahnye... benda ni Allah yang tentukan... iye betul benda ni sunnah... tapi kenapa dalam hal kawen beriya-iya cakap pasal sunnah... benda lain takde pulak nak ikut sunnah ye...

aku tau, orang tak akan berhenti tanya, kenen dengan orang tu dengan orang ni
nanti bila dah kawen, orang tanye, bile nak dapat itu dapat ini
bile dah ade anak, orang tanye, bile nak tambah itu ini

erm...
untuk kawan yang nak kawen, or tunang tu
aku ucapkan selamat berbahagia
moga bahagia hingga akhir hayat

dan aku perlu akur
kita bukan lagi berada dalam dunia yang sama
cuba untuk menerima kenyataan

cume jangan la tanya
kenapa aku tak ikut sama
sebab aku bukan kawen untuk tutup mulut orang
tapi aku kawen bila aku rasa aku perlu kawen dan jumpa dengan orang yang sesuai

terima kasih kepada pencari calon... i really appreciate
calon-calon tu pun sangat baik, sempurna

tapi aku je yang tak sempurna
yang cuba untuk menjadi manusia semula
yang entah bila akan sama seperti anda di sana :)

2 comments:

  1. salam ostad...

    bila ye... jangan lupa jemput iols ye..
    hiks

    ReplyDelete
  2. ades... pat blas thn lagi... harap maklom

    ReplyDelete